When you’re gone..

28.06.09, kl. 10:22 | Publisert i Familie | 1 kommentar

Bilde038Synnøve Olsen
30.01.1944  –  28.06.2004

I dag er det 5 år siden den absolutt værste dagen i mitt liv.
5 år siden mor døde (bestemor)

På denne tiden for 5 år siden var jeg, lillebror & mor på det årlige feriebesøket hos tante i Bergen.
Tante var reist på jobb. Jeg, lillebror & mor var alene i leiligheten.
Jeg våkna (ganske nøyaktig på denne tiden) av at hun gikk forbi rommet å sa hun ikke fikk puste og sånn.
Tror hun snakka i telefonen med tante, husker hun bad tante ringe sykebilen.
Jeg fikk panikk, vekte lillebroren min, fortalte han hva som skjedde,
ba hna hjelpe meg å legge henne i stabilt sideleie.
Så venta vi på sykebilen;
De 15-20 minuttene vi venta virka som en EVIGHET.
De tok henne med til sykehuset, vi måtte ta bussen til byen for å møte tante.
Så tok vi en taxi opp, Trond kom fram før oss,
og det så ut som han allerede viste det..
Vi ble tatt inn på ett rom, og en lege kom for å snakke med oss.
Det var ingenting de kunne gjøre for å redde livet hennes.
Jeg husker vi sendte meldinger rundt.
Pappa ville ikke tro på det, men kom med første fly ned.
De neste dagene, ukene og månedene var bare forferdelige.

Hvil i fred Mor.
Vi savner deg!


1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive. Hadde du vært her ville jeg ikke sagt noen ting, bare… ja.

    Men må nesten si at dette var litt spesielt, at det var akkurat i dag. Død, liksom. Jeg strøk en mann i håret til han døde i dag, mellom halv ni og ni en gang. Og var med på forsøk på gjenopplivning, jeg sto for pustingen.
    Han døde, men jeg tror ikke han ønsket å leve mer, så det er på en måte litt fint også. Han var så klar. Ikke som med Synnøve.


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

