Det store tomat spørsmålet.

13.07.09, kl. 14:07 | Publisert i oppskrifter/mat | 2 kommentarer


Etter jeg begynte på jobben min, i starten av februar eller noe, har jeg fått dilla på å pynte maten jeg spiser. Særlig om jeg spiser skiver. Jeg er kresen, liker nesten ingen pålegg eller noe.

I det siste har jeg begynt å kjøpe tomater. Nærmere bestemt, Cherry tomater, de er små, og søte, og lette å dele uten for mye gris, i tillegg synes jeg det virker som de varer lengre enn vanlige tomater.

Eneste spøsmålet jeg ikke kan finne noe riktig svar på er om tomatene skal oppbevares i kjøleskapet, eller ikke.
På jobben har vi vanlige tomater, de er plaser i plast i kjøleskapet. Når jeg tenker tilbake på tidligere år, når jeg bodde hjemme, så hadde vi og ofte vanlige tomater, i plast i kjøpeskapet.
For en stund tilbake kjøpte jeg mine søte små tomater, de lå på benken i plast, og nå har jeg kjøpt samme typen tomater, bare i gul, og har de i kjøleskapet under plast, og de begynner allerede å bli skrukkete. Noe som tok mye lengre tid når de ikke lå i kjøleskapet sist. Jeg skjønner det bare ikke!

Skal tomater oppbevanres i kjøpeskap eller ikke?
Hva er din erfaring?

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Sv: Vi var ikke i selve Stavanger. Det var sånn barnehage («» i gåseøyne) så vi fikk ikke løpe avgårde for oss selv. «Vil dokker møte noen får de komme hit mens vi surfer». Tullball. Sier fra neste gang! :D Tenker eg skal prøve å komme meg på besøk til Signe om ikke så lenge :D

    Jeg tror forresten at tomater har det best i kjøleskapet, men det er ikke nødvendig å ha dem der med mindre du har kutta dem i stykker. Pynte-dilldall-mat ftw :D

  2. Hei.
    Husker faktisk vi lærte om dette i heimkunnskapen på ungdomsskolen for en del år siden. De skal egentlig oppbevares i en papirpose, hvis de skal ligge i kjøleskapet og oppbevares sammen med annet grønt:)


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

