couples therapy

05.08.09, kl. 16:15 | Publisert i HVERDAG, KJÆRESTEN, Kropp, Helse, Sykdom, Leilighet, Personlig, meg | 3 kommentarer

Jeg er syk. Det regner. Jeg har fått stemmeseddel i posten og aner ikke hva jeg skal stemme. Har også fått godtatt flyttendlingen min. Jeg er slapp, men burde egentlig skifte på sengen og støvsuge, er så utrolig støvete og rotete her. Håper støvsugeren funker.

Vi var på byen i går, og krangla som vanlig når vi kom hjem. Vurderer å kanskje gå til en terapaut sammen eller noe, skremmende tanke, men hvis det hjelper, så er jeg med. Vi begge har ting frafortiden som kommer fram når vi drikker – noe som fører til at vi alltid krangler, om den minste og mest usaklige ting.
Tror du det ville vært til hjelp for oss?
Noen som vet hvordan det funker?

Skulle egentlig finne dette bildet fra Mr & Mrs Smith, men det var umulig, tydeligvis

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Åj. Det hørtes litt skummelt ut det :/
    Kansje terapauten ber dere om å slutte å drikke ?
    Er vell hjelpsomt med terapi igrunnen.
    Har dere kansje prøvd å snakke om tingene som kommer frem ? f.eks at det er ting som ligger til fortiden, bevise på en måte at det er ikke noe som tilhører nåtiden og fremtiden ? Slik tenker jeg når man kommer innom noe som kjæresten eller jeg har i fra fortiden.
    Fortiden er noe mange er misfornøyd med. Det er iallefall jeg. Skulle ønske den var annerledes, men det eneste jeg kan gjøre med det er å forme tiden nå slik jeg vil at den skal være. :)

    Ikke at dette kommer til stor hjelp da, men det kan være lurt å dele tankene dere har, finne frem nye ting å snakke om når dere er fulle eller lignende :)

    (føler at dette ble en teiiit kommentar men men )

  2. Det er jo ikke direkte skummelt, men det er jo ikke noe gøy for oss å drikke sammen når vi begge vet at vi bare kommer til å krangle på vei hjem, eller når vvi kommer hjem. Det ødelegger liksom hele kvelden. Slutte å drikke, eller slutte å drikke sammen er vel egentlig ikke ett spørsmål en gang, for det blir ikke å skje. Kanskje etterhvert, men ikke nå, for vi begge liker å drikke innimellom, og vi liker ikke å drikke uten hverandre. Så litt vanskelig å la være da.
    Om vi ikke snakker med en terapaut sammen, så tror jeg sikkert det hadde vært lurt å snakke med hver vår eller noe.
    Selvom jeg er frisk fra alt som plagde meg før, er det fortsatt ting som henger igjen, og det er akkurat det som kommer frem når jeg drikker.
    Samme med kjæresten, han har ikke hatt det så lett han heller, og han har mye sinne i seg, og det kommer fram når han drikker. Og sammen, så er det ikke en bra kombinasjon. Og det hjelper ikke for oss å snakke med den andre om det, ikke nok til at det går over – selvom vi begge er klar over at det ligger der og hva det er og sånn, hvis du skjønner :)

  3. Bedre å snakke med en terapeut sammen enn hver for seg, tror jeg. Eller begge deler. Men det en terapeut vil gjøre, er vel å få dere til å prate sammen om ting som sikkert må få komme ut. Og så kan sikkert den terapeuten vurdere om dere bør se terapeut hver for dere i stedet/i tillegg.

    Kjedelig at det er sånn, men forholdet kan også styrkes veldig på at dere klarer å løse opp i slike knuter sammen. En veldig god begynnelse er jo at begge innser at dere har noe som bør gripes tak i.


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

