Russens økonomi.

22.09.09, kl. 09:20 | Publisert i Økonomi, Personlig, meg, Russ, Samfunnet | 5 kommentarer

Siste året på videregående, og det er til for å være russ. Noe jeg mener alle fortjener å være,så lenge man bare vil det selv. Det er sikkert mange som ikke kan, rett å slett fordi det koster alt for mye.
Har nå fikset bestillingen min fra russeservice, den kom på i overkant av 2000kr, noe som ikke er mye, i forhold til hva mange andre bestiller for. Bestillingen min består av russebukse, kosedress, en t-skjorte, russekort, strykemerker og andre ting som er med i grunnpakken. I tillegg til å bestille ting fra russeservice må man punge ut for russepasset, noe som koster oss 1250kr. Sinnsykt dyrt! Dette gjør jo da at du kommer inn gratis på alle russekroene(?), men uansett..!

Jeg skjønner ikke hvorfor vi må betale så sinnsykt mye for dette.. Selvfølgelig så velger du jo selv hva du skal ha, og hvor mye du skal bestille for, og hva du vil være med på, og om du vil være russ i det hele tatt. Jeg føler nesten også at det blir en form for gruppepress, «du må ha den festeste bestillingen med det og det. Russebil, russebuss.. russepass, russekroer.. osv».
Men jeg synes at hele russeopplegget skulle vært mye billigere, vi som er russ er jo bare fattige studenter, mange lever bare at det lille de får i stipend. Det er trossalt ikke alle som har styrtrike foreldre som er villige til å betale alt for en…

Så er virkelig alt dette russestyret verdt pengene? Man skal jo selvføleglig få feire siste året på skolen, men hvorfor må det koste så himla mye?!

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. aahm, ja, det er kommet til mye nytt siden jeg var russ i allefall, haha! men nyt tiden, den er UTROLIG morsom!! :)

  2. Uff det er dyrt å være russ ja..!
    Har selv bestilt for 1384kr, orker ikke bruke mer penger på klærne osv :b

  3. Gruppepress er det, det er helt sant. Men jeg stod i mot, og holder meg til grunnpakken hehe :P

  4. Russ er ufattelig dyrt ja! Faktisk noe av det dyreste jeg har vært bortig. Heldigvis så er ikke presset på å være med på alt like stort her i nord som der du bor, for er ikke så store russetreff her. Vi har liksom Harstadtrefet og that’s it liksom :p Så min bestilling kom på underkant av 900 kroner, og da har jeg det jeg trenger egentlig :)

  5. Jeg er litt halvhjertet russ, tror jeg. Min bestilling besto av grunnpakken, en genser, og bokstaver til navn og årstall for å feste på buksa. I tillegg ble grunnpakken litt dyrere i.o.m. at jeg ville ha fair trade bukse. Men det ble på under 1000lappen ja. Også gidder jeg ikke russetreffet i Åre :P Men jeg har vært på russekickoff her i byen da, og da fikk jeg en sånn deeeilig jakke som koster 500 spenn (gavedryss er fint), og det som er så fint med den er at det ikke står noe særlig russeting på den. Den er mørk blå kjempedeilig, med norsk flagg på ryggen. Den er ikke nydelig, men veldig behagelig ;P

    Jeg går for å tusje ting på buksa mi jeg, fremfor å stryke på så mye sånne greier. Har tekstiltusjer jeg :P


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

