Rettferdig?

20.10.09, kl. 20:09 | Publisert i Skole/Jobb | 4 kommentarer

Ok, dette skriver jeg egentlig bare, fordi jeg trenger folks meninger: Det er ikke for å syte, eller for å henge ut noen. Jeg synes bare ikke det er løst på rett måte…! Og at det er helt feil at det er opp til meg å avgjøre.

Vi har gruppearbeid på skolen i norsken, egentlig er det par arbeid, men vi er tre, så er en gruppe. Oppgaven går ut på å lage en wiki (sidegreie på nettet lignende Wikipedia, bortsett fra at du ikke kan søke) hvor vi skal analysere en av kongesagaene, og de står på forferdelig vanskelig å skjønne noe av. I tillegg skal vi ha en oppgave fra noe annet gammel greie. Og lage en tidslinje.

Vår gruppe har vært litt for sein med å komme i gang, pga fravær fra div folk på gruppen, ink meg. På forrige fredag kom vi ordentlig i gang med jobbingen, vi skulle fordele oppgaver for å komme noen vei. Hun ene på gruppen fant ut at hun ville gå i kantina for å kjøpe vann (dette var RETT etter lunsj) og hun ble borte en evighet, vi så at hun satt der ute å spiste. Hun hadde enda ikke fått noen oppgaver å begynne på, men hun skulle jo være med på å bestemme hvem som skal gjøre hva, om hun bare hadde kommet tilbake igjen.

Vi snakka med læreren, og han sa at hvis hun ikke hadde gjort det hun skulle til mandag, så ble hun diska fra gruppa, å begynne på arbeidet på egen hånd. På mandag var hun ikke på skolen, hun sa heller ikke fra til oss om at hun ikke kom, eller noe. Læreren sa at hvis hun kom til oss mens vi satt å jobba skulle vi bare henvise henne til han, så skulle han snakke med henne.

I dag var jeg ikke på skolen, sendte melding til hun jeg jobber sammen med. Og nå, på ettermiddagen/kvelden får jeg melding på facebook fra hun tredje, der hun spurte om vi kunne fordele oppgavene videre,  og hvor langt jeg er kommet med det jeg har jobbet mye med de siste timene på skolen og slikt. Jeg svarte at hun måtte snakke med læreren, slik han hadde sagt vi skulle gjøre om hun kom til oss. Og hun svarer at hun har snakket med han, og hun andre på gruppen, og at hvis det var greit for meg så kan hun være med på gruppen videre, for hvis hun må jobbe alene kommer hun til å slite.

Siden når ble det rettferdig at det er jeg som må bestemme om hun skal få være med på gruppen videre eller ikke..? Selv om hun kommer til oss NÅ, dagen før nest siste time vi har sammen før innleveringsfristen, å sier at hun har gjort de oppgavene vi gav henne på forrige fredag? Jeg har allerede gjort de oppgavene vi gav til henne, fordi hun ikke gav beskjed om at hun ikke kom.

Helvette!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. jeg ville ikke latt henne være med på gruppen. jeg liker ikke folk som ikke kan ta ansvar for sin del av gruppearbeid og bare kommer dinglende når det passer seg sånn!

  2. Overhodet ikke rettferdig, bra å innse det at verden er et urettferdig sted :/ Jeg skjenner jeg blir litt irritert her jeg sitter å leser. Dumme jente, kan hun ikke ta litt ansvar hun også? Gi henne sparken! haha :D

  3. tror du må ta deg en prat med læreren. dette er ikke opp til deg å bestemme. han ga dere en avtale om at hun måtte ut av gruppa, det bør han holde!!

  4. sv. ja var på konserten jeg og, helt sykt :D

    hmm dette skulle jo ikke vært opp til deg da, lærern skulle jo tatt ansvar for dette. Hun er jo skyld i det selv om hun må gjøre det aleine når hun ikke kan gjøre det hun får beskjed om med en gang :S


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

