Svineinfluensavaksinen…?

30.10.09, kl. 13:16 | Publisert i Kropp, Helse, Sykdom, Personlig, meg | 4 kommentarer

Så sitter vi her da, mitt i svineinfluensa pestemi greia. Nå er vaksinen kommet til Norge for en stund siden. Og mange har allerede tatt den. Men hva vet vi egentlig om vaksinen. Noen sier at man kan bli sterile av den, og andre mener det ikke er noen som helst bivirkninger, men hvordan skal vi vite det, når det ikke er noen som har prøvd den ut før?

Jeg føler jeg bli presset fra alle sider. Jeg er selv i risikogruppe helsepersonell. Mamma mente hun ikke ville ta den, og da vil hvert fall ikke jeg ta den. Nå har hun plutselig tatt den, pappa og presser, han sier han er redd for «lillepia si». Men hva hjelper vel det om jeg tar den, overlever og det viser seg at jeg aldri kan få egne barn, fordi jeg valgte å ta en vaksine som aldri var prøvd ut, og i ettertid vite det seg kanskje at det ikke hjalp mot svineinfluensaen, at like mange som tok vaksinen fikk det, som de som ikke tok vaksinen.

Lillebroren min på 17 er også skeptisk, han vet ikke hva han skal gjøre. Vi har rett å slett fått for lite informasjon om denne vaksinen. Jeg vet ikke engang hva jeg skal gjøre om jeg bestemte meg for å ta den? Kjæresten min vil ta den, han vil at jeg skal ta den også. Men jeg vet ikke hva jeg vil!


Skal du ta vaksinen?

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. NEI! Liker ikke DEN sprøyta :S Sjekk den stoore nåla, pluss at jeg kommer garantert til å reagere på den. Det gjorde en venn av meg, han ligger sjuk hjemme nå bare pga sprøyta :S

  2. Enig med deg; vi vet altfor lite!
    Venter og ser, jeg..

  3. Jeg kommer ikke til å ta den, og mange synes nok det er uansvarlig av meg, men jeg kommer ikke til å la småtten ta den heller.

  4. sv: Ja, jeg vet, det er utrolig kjedelig å vite at alle andre friskinger har det gøy -.-

    Jeg er i praksis i Kaland Barnehage!:)
    *ler* ja, det er oppturen med å være syk da:) Det er kjempeherlig å bare ligge og slappe av^^


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

