Roller og livsstilsendring.

02.11.09, kl. 22:09 | Publisert i HVERDAG, Kropp, Helse, Sykdom, Personlig, meg | 3 kommentarer

Her om dagen hadde vi stresskurs på skolen, de helsesøsteren sa fikk meg faktisk til å tenke en del. Vi har utrolig mange roller vi skal inn og ut av i løpet av dagen, og vi har utrolig masse som må gjøres. Om vi skulle fått tid til alt, så måtte døgnet bestått av flere timer. Men døgnet blir ikke forandre seg, natt er natt, og dag er dag, og for å få tid til alt, så må man kanskje vurdere, velge bort, og rett å slett planlegge hvordan hverdagen skal være. Komme inn i faste rutiner – en livsstil endring.

Jeg skjønner ikke hvordan alle dere der ute, med liv som framstår so nærmeste perfekte klarer å fungere så godt. Jeg sliter allerede nå, i en alder av 19 år. Jeg har første og fremst bare meg selv og kjæresten min og tenke på. Mange av dere har barn, kanskje ikke bare et, men 2 eller 3 til og med. Noen har dyr, hunder og katter, og annet som krever oppmerksomhet og tid.

Tenk på alt som skal gjøres i løpet av en dag, og et døgn. Skole – jobb – lekser – husarbeid – venner/kjæreste – trening – kvalitets tid med seg selv og ting man selv velger og liker – og sist men ikke minst, mat og søvn. Det varierer jo selvfølgelig hva hver enkelt må fylle hverdagen sin med, med jeg tror nok alle har mer enn nok ting å holde styr på i løpet av en dag. Alle disse tingene trenger nok grundig planlegging! Men jeg får det ikke til. Så ting bare hoper seg opp, og jeg blir utrolig stressa.

Noen som har noen gode råd?

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. jeg skjønner godt hva du mener med at ting hoper seg opp, slik er det i min hverdag også! Kunne trengt noen tips jeg også :P

  2. Er dette lovlig? http://www.ihateyounatalie.com/?id=1879027

  3. Har dessverre ikke noen gode råd, er nok en av de mest stressa personene i verden ;o

    Tørr ikke tenke på hvor utrolig mye MER stressa jeg hadde vært om jeg hadde hatt barn :s


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

