Svineinfluensan muterer.

20.11.09, kl. 23:40 | Publisert i Kropp, Helse, Sykdom, Samfunnet | 2 kommentarer

Det er bekreftet en ny versjon av svineinfluensan. Men den er vist ikke noe farligere enn den første uansett. Du kan lese mer om dette HER.

Visste du forresten at svineinfluensavaksinen er dyrket på egg? (det kan du også lese om på den linken over)

«Dersom du tidligere har hatt alvorlig allergiskreaksjon mot noen av innholdsstoffene i den nye vaksinen, bør du ikke vaksineres. Siden vaksinen er dyrket på egg skal du være forsiktig hvis du har alvorlige former for eggallergi.»

Og da spør jeg dere lesere atter en gang: Skal du/har du tatt svineinfluensavaksinen?

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. SV: Har ikke tatt svinevaksinen, og akkurat nå så vet jeg ikke om jeg vil ta den heller egentlig! Har hørt så mye rart om den at man blir jo redd nesten. Så vet ikke der altså.

    Har lest den der om at svineinfluensaen er mutert. Virker litt komisk, men hvem vet? Kanskje det faktisk stemmer!:o

  2. Jeg har hatt svineinfluensa (fikk «positiv» på testen), så jeg slipper heldigvis å ta den vaksina. Men tenkte i grunn at jeg ikke skulle ta den.
    Dyrket på egg? Ææsj


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

