Svar på spørsmålsrunden.

25.12.09, kl. 20:05 | Publisert i Celebs, Spørsmålsrunde | 3 kommentarer

Dere var flinke å stille meg sprøsmål, og her kommer svarene mine – bedre sent enn aldri vel?

Hvilke blogger leser du?
Som de fleste andre bloggere har jeg bloglovin, og listen over blogger jeg følger er uendelig lang. De dagene jeg ikke har tid å lese andres blogger komer det på godt over 150 uleste poster – til tider ganske slitsomt. Men er jo jeg selv som velger det :) Men noen av bloggene jeg liker best er; Reidun BeateCecilie MariaKlisjebarnetKristine FargerikJaviera osv osv osv.

Hvilke tema liker du å lese om?
Jeg er veldig glad i blogger som poster outfiter mye, det er så fin inspirasjon.
Så liker jeg blogger der bloggeren er gravid eller har småbarn i huset, jeg er utrolig babysyk!
Og personlige blogger, og blogger med bilder i teksten. Er ikke så glad i blogger med mye og lange tekster, det er så utrolig tungt til å lese. Men av og til faller det også i smak, kommer ann på måten bloggeren skriver på.

Hvis du måtte velge – ville du vært blind eller døv resten av livet, og hvorfor?
Huff, jeg ville verken vært blind eller døv, og klarer faktisk ikke p forestille meg hvordan noen av delene er. Men tror jeg ville valgt blond, fordi det er så utrolig mye mer hjelpemiddel for blinde enn for døve. Hund feks – det har jeg alltid ønsket meg. Men hadde nok vært deprimert om jeg ble blind nå, for det er så mye jeg gjerne vil fortsette å se, det finnes s utrolig mye flott!

Da lurer jeg på hvordan du trives med å ikke bo i NordNorge lengre? Er det noe du savner?
Jeg har egentlig aldri trivedes noe særlig i Nord-Norge, og jeg trives utrolig godt på vestlandet. Jeg bor sammen med personen som betyr mest for meg i hele verden, og jeg vil tilbringe resten av livet mitt sammen med han. Kan ikke forestille meg å bo på en annen plass uten han lengre. Jeg savner selvfølgelig ting hjemme i Nord, som familien min, og vennene mine som bor hjemme. Jeg er ikke flink å snakke noe særlig med dem, og da dør selvfølgelig vennskapet litt, noe som er veldig dumt. Men sånn er livet liksom, vi alle skal flytte hjemme fra før eller siden! Ellers savner jeg de sene sommerkveldene i lyset, og det å slippe å lage middag. Ellers er det faktisk ikke så mye jeg savner. Og jeg ar det mye bedre med meg selv på andre siden av landet.

Hvor skal dere feire jul?
Oi, dette spørsmålet svarer jeg kanskje litt vel sent på, siden det er jul nå. Men ok; bedre sent enn aldri!?
Jeg feirer jul hjemme i Nord-Norge, først hos mamma, så hos pappa. 2 gaveåpningsrunder som alltid. Mens kjæresten min er hjemme i Stavanger sammen med sin familie. Grunnen til at vi ikke feirer sammen i år er fordi kjæresten gjerne vil være hjemme hos sin familie pga annet hvert år feirer hele familien hans sammen, med eldre brødre som hr egne familier og alt. I år var det året hvor alle de skulle være sammen. Jeg vil selvfølgelig hjem, siden jeg bare har vært hjemme 4 dager på ca 1 år – noe som er alt for lite! Jeg har småsøsken som enda er barn, og jeg vil gjerne være sammen med dem nå som de er små.

Hva er dine topp tre ønsker til jul?
Støvsuger, hårføner og krølltang. Fikk alle tre tinga. Støvsuger fikk kjæresten hos foreldra (nå skal det blir rent og pent i leiligheten framover!) Hårføner og Krølltang fikk jeg i bursdagsgave hos mamma og bestemor/bestefar. Jeg er veldig fornøyd med årets julegaver.

Hvordan trives du på skolen?
Som dere kanskje har fått med dere er jeg ikke så flink til å komme meg på skolen, men når jeg er der trives jeg stortsett greit nok. Klassen min er grei, og folka er greie, men når Nina ikke er på skolen føler eg meg ensom, og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Er det noe jeg ikke liker er det å dilte etter folk jeg egentlig ikke er sammen med!
Skole er generelt sett ikke for meg: Jeg hater det at man får fravær når man ikke kommer på skolen feks. Synes vgs skulle vært mer likt høyskole/universitet. Det er jo trossalt det som er neste steg for de fleste av oss. Valgfrie forelesninger, ikke fravær, fastsatte innleveringsfrister osv. Gleder meg til jeg er ferdig med vgs, og så fort som tiden går kommer det rett rundt svingen!

Har du noen planer for hva du vil gjøre når du er ferdig på skolen?
Nyte sommerferien så lenge den varer, men må nok ha en sommerjobb hvert fall den første måneden! Eller så må jeg være sykt flink til å spare de kommende månedene. Videre håper jeg at jeg kommer inn på sykepleien på universitetet i Stavanger.

Hvor henter du inspirasjon til klær fra?
Oi, det er ett vanskelig spørsmål jeg har tenkt over lenge. Men inspirasjonen min kommer fra min tidligere emostil kombinert med andres bloggeres stil, lookbook er en fantastisk greie med mye inspiasjon. Så kommer jo moten litt inn i bildet også, moten som er in akkurat på det tidspunktet jeg skal kle på meg, og tidligere moter. Jeg kombinere ting sammen til noe jeg føler meg komfertabel i, og det er jo det som er det viktigste. Så er det jo ting jeg elsker som spiller inn en del også: høye sko, blonder, armbånd, perler, kjetting, øredobber, store ringer, svart, neglelakk osv.

Avril Lavigne,  Mary-Kate Olsen, Ke$ha og Taylor Momsen/Jenny i GossipGirl er noen av stilikonenene mine. Samt jeg finner inspirasjon i Gossip Girl og Melrose Place 2009.

Hvordan ble du og kjæresten kjent med hverandre?
Det er egentlig en smule flaut å si det nå, men jeg fant kjæresten min på en side som heter Vampirefreaks i 2005, syntes han var søt og kommenterte noen av bildene hans. Vi snakka en del på MSN og telefon de neste årene, og skulle egentlig møtes i vinterferien 2007, noe som ikke ble noe av. Før dette så jeg vel på han som en av bestevennenen mine.  Vi møsta kontaken litt, helt fram til han tildeligvis ringte meg på nyttåraften til inngangen av 2008, så tok kontakten seg opp igjen. På denne tiden bodde jeg i Bergen, og vi fant ut at han skulle komme å besøke meg. I april passet det endelig at han kunne komme, og før dete syntes jeg allerede han var en flott fyr, jeg kjente han ganske godt, og vi fant ut at vi hadde en fin kjemi sånn in real life. Så alt bare klaffet, og vi fant ut at vi skulle gi det ett forsøk 22.april.2008 – det er snart 2 år siden. Og vi har det fortsatt fantastisk! Så det er kort og godt vår historie.

Hva er fremtidsplanene dine etter vgs? (har fått me meg at på går 3 åre allmenn, men før det var det vell helse og sosial på deg?)
Som jeg svarte lengre oppe er planen å ta sykepleien på uis (universitetet i Stavanger). Og nei, jeg fikk ikke 3 år allmenn, så helse og sosial. Utdanningen min hittil er: GK Allmennefag på Elvemo – VG1 Helse og Sosial på Rå – VG2 Barne- og Ungdomsarbeiderfaget på Olsvikåsen – Friår – Og nå VG3 påbygg til generel studiekompetanse på Jåttå. Yeah, mye unødvendig skole gitt.

Hva er dine topp 5 i sminkepungen? :D
Oi, topp 5 faktisk. Jeg bruker ikke så mye sminke daglig, men kan jo prøve.
1. Mascara (for tiden bruker jeg 2 fra Nivea – begge er vannfast til min store fortvilelse, og ingen er spesielt bra med mindre jeg jbber skikkelig med å få det på, da blir resultatet fantastisk.) Mascara er en ting jeg ikke klarer meg uten, og veeeldig sjeldent går ut døra uten. Har lyse og korte øyenvipper, så ser utrolig trøtt ut uten.
2. Dip Liner fra …? (Merket er gått av, fordi jeg har hatt den en stund, og den begynner å bli tom.) Dip Liner er en ting jeg er blitt avhengig av, og det åpner øynene mine. Noe jeg føler jeg må ha, uten at det skal se ut som jeg går i søvne. Dette er også et produkt jeg ikke klarer meg uten, og sjeldent går ut døra uten å ha på.
3. Concealer fra everydayminerals. Dette er faktisk ikke et produskt jeg bruker daglig, bare hvis jeg føler jeg har mørke ringer under øynene, eller røde prikker i trynet eller lignende. Men det brukes effektivt når jeg skal på fest eller skal pynte meg.
4. Øyenskyggebrett med 28 farger i brun,grønn og rød toner. Fikk det fra ei av bestevenninnene mine, og det brukes effektivt til fest og pynting, og når jeg øler for å se litt mer oppegående ut.
5. Fundetion. Jeg bruker en mineralfundation fra eveydayminerals til vanlig – ikke at jeg faktisk går med det hver dag, fordi jeg synes huden min er ganske ok uten. Og en flytende greie fra macfaxtor eller noe når jeg skal ut. Dette er fordi jeg ikke synes mineralgeria funker godt nok når jeg skal ut, rett å slett.

Lurer på hva jeg skal kjøpe til deg til bursdagsgave :D Noen idé’er? (:
Ønskene mine var stortsett de samme som til jul. Og orker ikke ramse det opp nå, siden båe jul og bursdag er over, med du finner lista blandt eldre innlegg om du absolutt vil lese den. Gaven fra Nina (og Beate) var fantastisk da, nye, høye sko. Jeg elsker dem! Takk Nina – du trengte ikke mine råd uansett din luring!

Hvem er forbildet ditt?
Forbilde = stikikoner, Mary-Kate, Avril Lavigne, Taylor Momsen og Ke$ha. (Bilder over)

Hva er det beste minnet ditt?
Oi, vanskelig spørsmål! Noen av mine beste minner er barndomsminner, og er fra hytterturer og ferieturer med mor og bestefar. Det var utrolig koselig, og siden begge er døde nå (i så alt for ung alder) så passe jeg godt på de minnene mine. For jeg blir glad av å tenke på det. Et annet godt minne må være nå jeg og kjæresten omsider flytta sammen.

A eller B menneske?
Jeg tror aldri jeg ble helt sikker på hva A og hva B menneske er, men om det er slik jeg tror så er jeg difinitivt B menneske. Jeg elsker å være oppe lenge, og sove lenge utover dagen.  Men når jeg først står pp tidlig om morgene er jeg veldig opplakt og i godt humør, så kanskje jeg er C menneske?

Liker du å reise, og hvor?
Alle liker vel å reise? Nå skal jeg fortelle dere en «hemmelighet», jeg har aldri vært i noen andre land bortsett fra Sverige. Dvs jeg har IKKE pass enda. Men det anskaffes snart, pga klassetur til Berlin i mars. Men sånn om jeg skal reise i Norge liker jeg å reise til Bergen, og til Nord-Norge. Bergen fordi jeg kjenner mange der og har bodd der tidligere. Og Nord fordi det er der jeg er fra.

Hva var/er yndlingsfaget ditt på skolen?
Yndlingsfaget mitt var norsk før, men norsken vi har på skolen nå er umulig, så nå liker jeg det ikke lengre. Nå liker jeg Engelsk best av fagene vi har.

Du har farget håre noen ganger ja, men hvilken farge av dine tidligere hårfarger er din favoritt?
Blond, Svart, Brun og Rødoransje er fargene jeg har hatt. Så har jeg hatt svart med blondt under, og blondt med brunt, rødt og svart under. Jeg tror jeg liker meg selv med blondt hår best, men jeg blir veldig frt lei å føler at jeg trenger en forandring. Egentlig liker jeg alle fargene jeg har hatt, og jeg mener at jeg kler det meste.

Hvilken kjent person beundrer du mest?
Er vanskelig å velhge bare en, med Mary-Kate er nok den som lengst har vært på min første plass. Og jeg vender alltid tilbake til henne etter en stund. Ke$ha er nok min nyeste favoritt.

Hva drømmer du om for tiden? (Hva som helst – fra yrke til et par med sko!)
Ingenting spesielt sånn helt egentlig. Men det hadde vært godt å være ferdigutdannet! Og akkurat nå hadde det vært hærlig å ligge under dyna, blitt holdt rundt og kost på ryggen og i håret av kjæresten min. Jeg fryser utrolig mye, og tror jeg begynner å bli syk =o Meget upassende atm!

Det var alle spørsmålene som ble lakt igjen i spørsmålsrunde kommentarfeltet. Om noen har stilt spørsmålene noen andre plasser, og de ikke er blitt besvart får dere heller si fra :)

Ellers er det irriterende å ikke ha sin egen pc i nærheten, jeg får ikke lakt inn bilder eller noe på pappa sin pc, selv om jeg har både julebilder og oufitbilder å vise dere. Jaja, dere får vente i spenning!

Ha en fin kveld videre!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ooo, fikk jo svar på en hel del der Sandra. Mary-Kate er et flott stilikon altså. Har hatt henne selv som det også en periode så :)

  2. Flotte svar her ja, også så utfyllende du har vært :D
    Koseligste var å lese hvordan du og kjæresten møttes :) Søte dere er!

  3. «Huff, jeg ville verken vært blind eller døv, og klarer faktisk ikke p forestille meg hvordan noen av delene er. Men tror jeg ville valgt blond,»

    Tss, du er jo blond allerede :)


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

